SD Terima Kasih kepada yang sudi menjengok, membaca, melihat, mengomen, menyepam dan sebagainya. Semoga anda mendapat manfaat, ilmu, kesedaran dan pelbagai kebaikan sewaktu melayari blog yang saya hasilkan ni.. Jangan lupa tinggalkan jejak anda do bistari@SPAM di sudut kanan menu.

28 March 2009

Letihnye hari ni

. 28 March 2009

perh..start kul10 pagi sampai kul 8 mlm g jln ngn family pak cik aku..
letih gle dbuatnye.. dah la mlm tu tdo kul 3 pagi..
adoi..mmg ari ni aku x cukup rehat gler..
mula2 dr KL g kajang..
pastu smpai kajang tu ade kakak tu ajak aku g iron baju kt dobi..
adeh..iron baju kt dobi tuuuuu...
pastu siap iron kt dobi mkn nasi lak..
yg ni xletih la.. kenyang ade..
sedap gak..walaupun lauk ayam ngn ikan pe ntah msk kari..
siap2 mkn start la bergerak round2 KL..
bermula dgn mengantar akak tu td ke Hospital Serdang..
die ni nurse kt situ..
pastu g tesco lak..kt sini round dekat 2jam gak..
beli barang keperluan harian je..
pelik gak..ops..lupe lak aku nk cter..
pakcik n family ni tinggal kt terengganu..
pakcik aku ade meeting kt putrajaya..
so family die ni nk jln kt KL..dorg dtg asing2..
pakcik aku ni dtg ngn driver die dr terengganu..
yg lain datang naik kete pakcik aku..
c akak td tu yg drive kebetulan die balik kampung..
so tu cte cmne pakcik aku n family ade kt KL..
smbung balik kt tesco td..
pelik gak aku.. kt sane(terengganu) xle ke nk shoping bende2 cm2..
tp x pe la..layan je la..jalan2 la dlm tesco tu..
sepupu aku ni dah tegur dah..
"muke boring nampak"..hahaha..mmg aku ni kalo jln ngn org bosan sikit..
ye la..follow je..xtau nk beli ape..
then selesai semua duk bincang lak nk g mane..
sepupu aku ni..erk..lupe lagi nak cte..
sepupu aku ade 2org..2-2 pompuan..
smbung balik.. sepupu aku ni nk beli camera..
mula2 monyok muke die sbb mak die ckp xnk belikan camera..
pastu planing pas tesco ni nk g lowyat..
cadang nk tgk camera die tu la..die nk beli camera SLR..
saje nk main2 tp kelentong mak die ckp keje die kene ade..
so planing g lowyat ni die xtau..aku pun xtau tp ble tgk jln cm nk g lowyat je..
lupe lg nk cte..ade sorg lg juru pandu..laki akak tu td..
so die la pemandu pelancong..
aku tgk jln aku dah tau la..so aku ckp kt die jln ni nak g lowyat..
senyum die smpai ke pipi..tu tegur adik die ble tgk akak die senyum..
nk smpai ke lowyat tu masyaallah..paham2 je la ek..
jem x hingat..nk smpai kesimpang yg lebih kurang 100meter ambik mase dekat stengah jam..
adeh..lenguh gle time tu.. tp xpe la..berkorban sikit tuk dorg ni yg jarang2 turun KL..
siap parking so mula la misi cr barang kt lowyat..
mula2 aku rase tujuan utama nk tgk camera tp ble aku tanye pe nk d cari makcik aku pun ckap
"pendrive kt mane ek?" aik pendrive lak..
bwk g la ke tmpat yg ade jual..yg aku tau tgkt 2 tu line barang2 comp..
so bwk la ke situ.. g tgk kt Sri Compter..
smpai je sepupu aku ckp "ari tu 18ringgit je"..
aku pun ckp la "dah naik harga la kot"..
xbeli kt situ tp pusing2 dulu dan akhirnye jumpe yg harge 20ringgit..
pastu aku tgk muke sepupu aku ni dah lain dah..
ye la barang die xdpt lg.. jln2 nmpk MMC then mak die ckp beli ni je la..
xyah la beli camera tu..muke dah lain dah sepupu aku ni..nk mrajuk la tu..hahaha..
tp xbeli kt situ turun lak cr kedai kamera..
dah jumpe masuk aleh2 bkn tanye camera tp tanye MMC tu je..
MMC tu tuk camera digital die kt rmh nun..
aku tgk muke sedih lg sepupu aku ni..kecian die..
msk je dlm kete aku aku, aku pun selambe sound..
"hahahaha..muke sedih xdpt camera.."
die x ngaku..aku ngn adik die duk perli je start dr tesco..
ntuk pengetahuan korg sepupu aku 2-2 ni naik kete aku..
so balik la dr lowyat menuju ke tempat makan lak..
aku bwk la ke tempat mkn yg bese aku mkn ngn membe2 aku..
mase dlm kete tu sepupu aku ni pun tanye "byk ke nasi die?lapo ni.."
hahaha..aku pun perli.."lapo ke tension.."
so sampai je order2 la kt situ..
smpai je nasi mak cik aku sound "byknye nasik..xabis ni"
tp bel dah mkn nk abis gak la..mmg byk die mkn drpd bese..
dah settle pakcik aku byr semua..harga RM21 aku mntk kurangRM20..
regular customer la katekan..hehehe..
lepas tu g anta pakcik aku kuar ke highway MRR2 sbb die x tau jln dr tempat mkn tu..
smpai MRR2 berakhir la jln2 aku ngn pakcik aku n family..
perh..panjang gak aku bercerita...hahaha...
tp smpai rmh x rehat gak.. balon dota lak ngn budak2 rmh sewa ni..

0 kata-kata:

Post a Comment

Syarat-syarat nak komen
=============================
1. Jangan ade perkataan mencarut,kotor dan seangkatan dgnnye
2. Jangan komen bende yg melibatkan perkauman, politik dan seangkatan dengannye
3. Boleh komen seberape byk yg boleh dterima oleh bolgger
4. jgn pandang belakang..hahaha

Thanx pada yg tinggalkan komen

bistari@singgahsana