SD Terima Kasih kepada yang sudi menjengok, membaca, melihat, mengomen, menyepam dan sebagainya. Semoga anda mendapat manfaat, ilmu, kesedaran dan pelbagai kebaikan sewaktu melayari blog yang saya hasilkan ni.. Jangan lupa tinggalkan jejak anda do bistari@SPAM di sudut kanan menu.

27 March 2009

Panas Panas

. 27 March 2009

Xde pe yg panas pun sebenarnye..
aku x tau nk wt pe dah ari ni..
ni pun baru je smpai kt opis..
sebagai mukaddimah ari ni aku bukak blog aku n aku pun tulis je la bende ni..
semenjak 2menjak ni mls je mood aku ni..
xde perasaan rajin..
adeh..nulis ni rajin la pulak.. hahaha..
bangun pagi td rase nk sambung je tdo..
tp dsebabkan ari ni ari jumaat aku rajinkan sikit..
ambik berkat ari jumaat..
mandi harus, mandi sunat, mandi wajib semua aku buat..
ustaz ckp lebih afdal buat ari jumaat ni..
kite x tau pe dah berlaku sebelum ni..
siap mandi pakai baju, g panas air..
tgk jam dah kul 8.45..
adeh..xsempat dah nk minum2 ni..
g beli kt kedai la..
aku pun g la panaskan enjen kete vivaku..
smbil nk tunggu enjen panas aku kemas2 dulu persiapan nk g opis..
kemas laptop aku yg dr mlm td terbuka..
pastu dgr sinar FM.. isu pe ntah.. mcm curang2 bunyi nye..
dah siap semua aku pun beransur ke kerete aku..
aku tgk membe aku duk tunggu dlm kete die..
ye la..aku kuar baru die boleh kuar..
naik kete asing2 tp opis same..
bkn pe..die direct nk g KL jumpe mat tahir die(ayat P.Ramlee kelentong dlm bujang lapok bermaksud mata air) ..
so g asing2 la.. aku tutup pintu die tutup pagar..
so menuju la ke opis di cyberjaya..
sblm smpai aku singgah kt kedai tepi jln..
beli air nescafe dlm tin tu..
time nak minum tu leh pulak air tertumpah..
nasib baik sikit.. kalo x mau kene balik rmh salin baju lak..
adoi..aku pun teruskan perjalanan..
smpai kat tol sg. balak kene byr singgit..
tgk nasib mane tau yg jage tol tu awek..
tp malangnye makcik yg jage(mmg tol tu pyh nk nmpk awek)..
then bawak la kete menuju ke cyberjaya..
siap park kt area opis aku, aku pun duk dulu lepak kt tempat yg mmg aku slalu lepak..
tap!!bunyi lighter aku menyalakan api dan mencucuh sejenis bende yg penuh dgn tembakau,nikotin dan tar balut oleh kertas putih dan dipangkalnya mempunyai span..
fuh.....bkepol2 asap kuar.. smbil layan permandangan air pancut kt area aku lepak..
selesai je aku masuk opis dgn xde mood nk wt keje..
bukak laptop smbil tegur membe aku..
"pe topik hangat minggu ni"
die tgh bace utusan harian online..
dah bukak je laptop aku on YM.. tgk ade org add aku tp xkenal sape..
add je la.. mls nk fikir panjang.. msk dlm senarai "other" dulu..
copy nickname die search kt friendster.. x dpt dikesan..
lantak la..kalo ade respond nnti aku tau la sape die..
pastu terus bukak http://bistaricorner.blogspot.com/ iaitu blog aku ni dan aku tulis la bende alah merapik ni(bukan niang rapik tau) yg bertajukkan "panas panas"..
abis la sudah aku merapik..hahaha

0 kata-kata:

Post a Comment

Syarat-syarat nak komen
=============================
1. Jangan ade perkataan mencarut,kotor dan seangkatan dgnnye
2. Jangan komen bende yg melibatkan perkauman, politik dan seangkatan dengannye
3. Boleh komen seberape byk yg boleh dterima oleh bolgger
4. jgn pandang belakang..hahaha

Thanx pada yg tinggalkan komen

bistari@singgahsana