SD Terima Kasih kepada yang sudi menjengok, membaca, melihat, mengomen, menyepam dan sebagainya. Semoga anda mendapat manfaat, ilmu, kesedaran dan pelbagai kebaikan sewaktu melayari blog yang saya hasilkan ni.. Jangan lupa tinggalkan jejak anda do bistari@SPAM di sudut kanan menu.

25 March 2009

Tersenyum aku lepas tgk berita

. 25 March 2009


Aku mls la nk bubuh tajuk sebenar die..
sbb takut nnti mcm berbau politik lak..
xpasal2 kang aku kene band..
aku sbenarnye tcuit hati aku ble tgk berita TV3 pada pukul +- 8.15..
bukan pe..suke tgk org politik berkate2..
adoi..perhimpunan umno..
mcm2 la dorg ni bkempen..
antara ayat2 yg aku teringat dan aku ketawe kecil..



kte nk menang pilihanraya ke 13..
kte xnak kecik2 ni..
hahahaha..kelakar tol la..
nk tkeluar anak tekak aku ni..
aku sebenarnye bukan nk fokus kt umno ke kt sape ke..
pe slahnye kte same2 bgnkan malaysia..
yg ni duk kutuk yg tu..
yg tu lak g ngate yg ni..
sampai bile nk abis bende2 cmni..
psl nk dpt kerajaan, nk dapat jawatan abs kte sesame melayu bergaduh..
berkelahi sesama kte..
yg bangsa lain duk tgk tv duk sukekan bangsa kte yg btelagah sesame sendiri..
mane g semangat melayu kte..
mane hilang melayu yg bersatu padu..
xgune kalo kte pengang jawatan tinggi2 tp kalo bangsa kte sendiri kte sisihkan..
aku tgk keadaan sekarang dah makin parah dah..
aku takut satu hari nnti malaysia bukan lg negara org melayu..
kalo kte tgk org melayu sendiri duk kutuk kesultanan..
pe melayu ni x nmpk ke fungsi sultan..
kalo x kerana adenye sistem kesultanan kt malaysia ni dah tentu org melayu x tau kemane..
sbb sultan ade la bangsa lain ni xdapat nk pegang malaysia..
kalo tidak confirm bkn tanah jajahan melayu la malaysia ni..
dan time tu pe akan jd pada anak cucu kte(walaupun aku x kawin lg)..
bangkitla org melayu..
jgn layu sgt la..
kalo kte x maju dr segi pembangunan xpe lagi..
bende boleh dkejar lg..
tp kalo kte hilang negara mampu ke kte cr yg lain..
ngn bersenjatakan keris adekah mampu melayu berjuang d zaman moden skrg ni..
fikir2kan la..

0 kata-kata:

Post a Comment

Syarat-syarat nak komen
=============================
1. Jangan ade perkataan mencarut,kotor dan seangkatan dgnnye
2. Jangan komen bende yg melibatkan perkauman, politik dan seangkatan dengannye
3. Boleh komen seberape byk yg boleh dterima oleh bolgger
4. jgn pandang belakang..hahaha

Thanx pada yg tinggalkan komen

bistari@singgahsana